Kto jest Twoim Klientem?

Wydawałoby się, że wszyscy handlowcy to wiedzą, ale okazuje się, że niewielu z nich z tej wiedzy korzysta, zwłaszcza po awansie na lidera.

O czym mowa?

Zasada nr.1  w sprzedaży (kolejność w pełni subiektywna)

to, czego klient chce nie zawsze jest tym, czego potrzebuje

Każdy handlowiec powinien mieć to wyryte w pamięci i traktować jak odruch.

Jednak, często kiedy taka osoba awansuje na lidera, zapomina, że ta sama zasada tyczy się zarówno ich zespołu jak i ich przełożonych.

Jak to?

Otóż, po awansie lider, żeby się wykazać, albo zaczyna wypełniać wszystkie żądania zarówno zarządu jak i zespołu, albo podważa wszytsko, bo sam wie lepiej. I zupełnie zapomina o tym, że może przeciez traktować obie strony jak swojego potecjalnego klienta.

Czyli pytać, dociekać, szukać sedna, i proponować rozwiązania dopasowane do faktycznych potrzeb. W skrócie, rozumieć, po co jest ta potrzeba i krytycznie podchodzić do spełniania jej.

Owszem, sam proces szukania sedna problemu może się róznić od typowej rozmowy sprzedażowej, ale cel pozostaje taki sam: jak najlepiej zrozumieć potrzebę i dopasowac rozwiązanie tak, aby obie strony były zadowolone.

Jak to zrobić?

Możesz dowiedzieć się już 11 grudnia, na moim webinarze poświęconym temu jak pracowac z danymi, żeby zadowolić zespół i zarząd.